Basic Consideration of Weigh-In-Motion using Control Theory
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
using game theory techniques in self-organizing maps training
شبکه خود سازمانده پرکاربردترین شبکه عصبی برای انجام خوشه بندی و کوانتیزه نمودن برداری است. از زمان معرفی این شبکه تاکنون، از این روش در مسائل مختلف در حوزه های گوناگون استفاده و توسعه ها و بهبودهای متعددی برای آن ارائه شده است. شبکه خودسازمانده از تعدادی سلول برای تخمین تابع توزیع الگوهای ورودی در فضای چندبعدی استفاده می کند. احتمال وجود سلول مرده مشکلی اساسی در الگوریتم شبکه خودسازمانده به حسا...
Learning to Weigh Basic Behaviors in Scalable gents
We are working on the use of Reinforcement Learning (RL)[3] algorithms to design automatically reactive situated agents limited to only local perceptions. Unfortunately, as good RL algorithms suffer from combinatorial explosion, their use is generally limited to simple problems. As shown on the tile-world example of figure 1, we propose to overcome these difficulties by making the hypothesis, a...
متن کاملField Verification of Smoothness Requirements for weigh-in-Motion approaches
The smoothness of the pavement surface approaching a Weigh-In-Motion (WIM) scale directly affects the device’s ability to accurately estimate static loads from measured dynamic forces. Lack of smoothness creates difficulties in obtaining an acceptable weighing error. Efforts were made in this study to determine appropriate threshold values of profile length and roughness approaching the WIM. Ro...
متن کاملذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. A2 (Applied Mechanics (AM))
سال: 2016
ISSN: 2185-4661
DOI: 10.2208/jscejam.72.i_45